Partnerzy

Zgłoś się do konkursu w „Tytusie”

Już 31 marca będziemy przeżywać finał III edycji Międzynarodowego Konkursu Kulinarnego „Smak Gościnności” organizowanego przez Małopolską Szkołę Gościnności w Myślenicach. Tegorocznym tematem przewodnim konkursu jest „jagnięcina podhalańska”. Podczas finału III edycji konkursu swoją obecnością i pracą w jury zaszczycą nas szefowie kuchni znanych restauracji i hoteli, mistrzowie kulinarni a także osoby reprezentujące jednostki współpracujące

Główną ideą Międzynarodowego Konkursu „Smak Gościnności” jest promowanie i kultywowanie regionalnych i tradycyjnych produktów Małopolski, ochrona kulinarnego dziedzictwa kulturowego, a co za tym idzie – pogłębianie wiedzy na temat produktów regionalnych i tradycyjnych. Ponadto uczniowie będą mieli okazję do rozwoju swoich zainteresowań zawodowych, pobudzenia kreatywności i pomysłowości oraz indywidualnej oceny swoich umiejętności, a wszystko to okraszone szczyptą mobilizującej rywalizacji.

Tegoroczna edycja konkursu przewiduje uczestnictwo 12 dwuosobowych zespołów z Polski i z zagranicy, które oprócz kulinarnych popisów, przeprowadzą również dla jury krótką prezentację ustną na temat przygotowanej potrawy. Zakwalifikowane zespoły przystąpią do pracy nad zakąską zimną lub gorącą oraz daniem zasadniczym wykorzystując składnik tematu przewodniego Konkursu, czyli Jagnięcinę Podhalańską.

Jagnięcina podhalańska nieprzypadkowo stała się tematem przewodnim Smaku Gościnności 2017. Ze względu na wykorzystanie do produkcji jagnięciny podhalańskiej jagniąt rasy „polska owca górska” oraz „cakiel”, a także tradycyjny i niezmieniony od wieków sposób chowu owiec jest to unikatowy produkt regionalny. Warto wiedzieć, że chów owiec górskich, którego produktem jest jagnięcina podhalańska, odbywa się w warunkach górskich, w małych ekstensywnie utrzymywanych stadach owiec żywionych naturalnymi paszami pochodzącymi głównie zasobów. Pastwiska nie są nawożone, charakteryzują się dużym zróżnicowaniem botanicznym, co wpływa na walory smakowe.

III edycja konkursu organizowana jest przez Małopolską Szkołę Gościnności we współpracy z regionalnymi hodowcami. Patronat honorowy nad wydarzeniem sprawuje Marszałek Województwa Małopolskiego oraz Rektor Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie. Wydarzenie wspierają również firmy: wiodący dystrybutor żywności dla HoReCa – BidFood Farutex Sp. z o. o. oraz Unilever Food Solutions, budująca takie międzynarodowe marki jak m. in. Knorr, Hellmann’s czy Lipton, oraz czołowy producent przypraw firma Prymat. Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: TVP 3 Kraków, Dziennik Polski, Akademia Kulinarna, Przegląd Gastronomiczny, papaja.pl

Podczas finału, oprócz gwarantowanych emocji i rewelacyjnej atmosfery organizatorzy zapewniają moc dodatkowych atrakcji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *